Bakterie jsou důležité pro správnou funkci imunity

Zveřejněno 16 dubna 2013 autorem FreePub

Vědci nyní potvrzují, co mnozí tvrdí již roky, ohledně role bakterií v našem těle.

Bakterie a denní vystavení bakteriím je důležité pro správnou funkci imunitního systému.

Mnoho rodičů se ujišťuje, aby jejich děti nebyly vystaveny bakteriím – cokoliv co obsahuje triclosan – antibakteriální ubrousky, gely, mýdla, atd. Děti pak nejsou vystaveny dostatečnému množství imunitu posilujících bakterií v prostředí.

Dospělí jsou také ovlivněni – mnozí jedinci mají pocit, že prakticky všechny choroboplodné zárodky a bakterie jsou špatné a vynakládají velké úsilí, aby se jich ve svém každodenním životě zbavili.

Nový výzkum, který dokazuje to, co bylo známo celá staletí, ukazuje, že se mohou objevit problémy v případě menšího vystavení se působení bakterií. [zdroj – studie] Ve skutečnosti z toho můžete onemocnět. Koncept je nazýván „hygienickou hypotézou“, která v zásadě tvrdí, že nemoci postihují spíše jedince v moderním světě, kde je moderní hygiena a dezinfekce králem.

Studie ukazuje, jak snížené působení bakterií může drasticky ovlivnit vaše zdraví a zdraví vaší celé rodiny. Výzkumníci testovali dvě skupiny myší s velmi odlišnými výsledky.

První skupina byla vystavena normálnímu prostředí s bakteriemi, zatímco druhá skupina byla v prostředí úplně bez bakterií. Vědci pak porovnali imunitní systémy těchto dvou skupin a našli důkaz, který silně dokazuje význam vystavení bakteriím.

Nejen že myši vystavené mikrobům měli silnější imunitní systém, než druhá skupina, ale ta druhá skupina měla i významné záněty plic a tlustého střeva – podobně jako astma a ulcerativní kolitida u lidí.

„Je zde velmi prospěšná role mikrobů, co se týče zdraví.“ Řekl autor studie, Dr. Richard Blumberg. [zdroj]

I když to může být pro moderní společnost výzvou, je důležité se nechat vystavit přirozenému působení bakterií v životním prostředí. Zvláště prospěšné může být, když budete chodit bosi po zemi. [zdroj]

Je také důležité konzumovat dostatečné množství probiotik v potravě, které obsahují známí „dobré bakterie“. Fermentované potraviny, jako např. kysané zelí, tempeh, miso nebo kefír, jsou bohaté zdroje probiotických bakterií.

Překlad článku Scientists Confirm Bacteria is Essential to Proper Immunity