Biotechnologické společnosti geneticky modifikovanými organismy ohrožují životní prostředí a lidstvo

Zveřejněno 16 dubna 2013 autorem FreePub

Obrovské biotechnologické korporace nás ohrožují.

Ohrožují celkovou genetickou integritu životního prostředí a celé lidstvo skrze mnoho genetických modifikací přírody (plodiny, zvířata, biopesticidy, hmyz).

Vzhledem k tomu, že výroba a spotřeba geneticky modifikovaných plodin i nadále stoupá, je stále více zřejmé, že spotřebitelé na celém světě jsou nevědomky „pokusné subjekty“ v masivním experimentu o dlouhodobých účincích geneticky modifikovaných plodin a surovin.

Ve skutečnosti téměř 93% amerických sójových bobů je geneticky modifikovaných, aby se ubránily silným herbicidům. Herbicid tak silný, že běžné sójové boby zabíjí, ale přesto je považován za bezpečný ke konzumaci v geneticky modifikovaných sójových bobech.

Nebezpečí GMO plodin, biopesticidů a hrozba mutace
Kromě toho herbicidy a GMO plodiny také ohrožují vaše zdraví. Šokující přehled devatenácti studií oznamuje, že konzumace GMO kukuřice nebo GMO sóji může vést k významnému narušení orgánů u potkanů a myší – zejména jater a ledvin. Vědci také zmínili, že GMO sója a kukuřice přispívají k „83% komerčních geneticky modifikovaných organismů“, které můžete nyní konzumovat.

Podle současných trendů budou v budoucnu geneticky modifikované potraviny tvořit většinu dodávek potravin, pokud nedojde ke změně. Statistiky ukazují, jak pěstování GMO potravin letí do výšin během posledních několika let.

Pěstování GMO plodin

Samozřejmě, že narušení orgánů není jediný vedlejší efekt konzumace GMO plodin. Ohrožení přírody, vašeho těla a celého ekosystému je to, co je nejvíce znepokojující. Geneticky modifikovaní komáři, financovaní majitelem 500 tisíc akcií Monsanta Billem Gatesem, byli nedávno vypuštěni do přírody, aby ovlivňovali běžný hmyz. Vypuštění je údajně úžasným způsobem jak bojovat s rostoucí populací komárů a proti následnému šíření nemocí. Studie zahrnuje 19 tisíc geneticky modifikovaných komárů, kteří byli vypuštěni na Kajmanských ostrovech nad oblastí o velikosti 10 hektarů během čtyř týdnů.

Kromě těchto komárů se u jiných druhů hmyzu vyvinuly mutace jako reakce na Bt – toxin používaný na GMO plodiny jako biopesticid. 8 populací hmyzu si vytvořilo odolnost z nichž 2 odolnost na Bt a alespoň 6 druhů se stalo odolnými vůči Bt. Takže nejen, že tyto plodiny způsobují mutace, ale vědci ještě dále modifikují Bt, aby byl silnější. Nicméně při testech byl hmyz stále schopen mutovat a stát se resistentním.

Pokud vědci neočekávali mutaci hmyzu ke kompletní imunitě, jaké další můžou být následky GMO plodin a biopesticidů?

Ta samá studie také zmiňuje, jak alternativně a trvale udržitelně by mělo být organické farmaření využito. Studie došla k závěru, že:
Alternativní organické a trvale udržitelné metody farmaření poskytují nezávislost na agrobiotechnologických korporacích.

To je důvod, proč národy po celém světě zakazují a likvidují pole GMO plodin, a tím ukončují genetické manipulace planety předtím, než kořeny GMO sáhnou příliš hluboko. Maďarsko je v čele, zničilo 400 hektarů GMO kukuřice. Peru schválilo monumentální desetiletý zákaz GMO potravin.

Díky šíření informací a mluvení mohou být GMO plodiny a biopesticidy vyřazeny a dokonce zakázány v některých zemích. Dokonce i malé množství aktivismu může vést k velkým geopolitickým změnám.

Překlad článku How Biotech Corporations and GMO Crops are Threatening the Environment and Humankind Alike