Rubriky | Svět

NSA nasadila agenty do her World of Warcraft a Second Life

Zveřejněno 09 prosince 2013 autorem FreePub

Britská GCHQ a americká NSA nasadily své agenty do online videoher.

Tyto informace odhalil nový únik informací od Edwarda Snowdena.

Dokument NSA z roku 2008 s názvem „Exploiting Terrorist Use of Games & Virtual Environments“ byl publikován v pondělí britským Guardianem ve spolupráci s New York Times a ProPublica.

Ve zprávě agentura varovala před rizikem zanechání herní komunity bez sledování a popsala je jako „na cíle bohaté komunikační sítě,“ kde by se mohly zpravodajské cíle „schovat na očích.“

Dokument ukazuje, že špionážní agentury Spojených států a Velké Británie sbíraly obrovské množství dat v síti konzolí Xbox Live, která má více než 48 milionů hráčů.

Skuteční živí agenti byli nasazeni do multiplayerové online videohry World of Warcraft a do virtuálního světa Second Life, ve kterých lidi mezi sebou komunikují pomocí avatarů.

NSA a GCHQ se také pokusily rekrutovat potenciální informátory mezi hráči, uvádí se ve zprávě.

NSA měla tolik agentů uvnitř her, že museli sestavit speciální „dekonfliktní“ skupinu, aby se ujistili, že si nebudou navzájem bránit v operacích.

Pokud jsou správně analyzovány, mohou se online hry stát velkým zdrojem zpravodajských dat, zdůraznil ve zprávě nejmenovaný autor.

>> Guardian: Spy agencies in covert push to infiltrate virtual world of online gaming
>> USA s pomocí Švédska špehovaly Rusko [VIDEO]
>> Snowden: NSA sledovala polohu mobilů v masivním měřítku

Agenti mohli být použiti k vytvoření snímků sociálních sítí hráče, k získání jejich fotky a zeměpisné lokace, stejně tak k získávání jejich komunikace. Hry byly rovněž vhodné pro hackovací útoky, píše se ve zprávě.

Nicméně dokument neposkytl žádné informace o teroristických spiknutích odhalených skrze sledování online her, nebo jakýkoliv důkaz, že tyto hry používá nějaká teroristická organizace pro komunikaci.

Dokument pouze uvedl: „Lidé vybírající cíle pro terorismus al-Kájdy…byli spojení s Xbox Live, Second Life, World of Warcraft a dalšími GVE.“ [GVE = Games and Virtual Environments, hry ve virtuálním prostředí].

Další cíle NSA, které byly zmíněny, zahrnují „čínské hackery, íránské jaderné vědce, členy Hizballáhu a Hamásu.“

Dokument obsahuje jeden příklad, kdy se díky špionáži v online hrách podařil získat kus použitelných zpravodajských dat.

Po uzavření internetových stránek, které prodávaly ukradené detaily kreditních karet, se agentuře GCHQ podařilo sledovat a navázat kontakt s podvodníky, protože přestěhovali své podnikání do hry Second Life.

Tvůrci hry World of Warcraft z firmy Blizzard Entertainment řekli, že NSA ani GCHQ od nich nedostaly souhlas pro špionáž ve hře a „nebyli si vědomi, že ke sledování docházelo.“

Microsoft and Linden Lab, společnost stojící za hrou Second Life, odmítla pro novináře Guardianu tuto otázku komentovat.

>> Rusové radí vyhnout se Gmailu
>> Snowden: Špionáž USA snižuje lidem schopnost myslet [VIDEO]
>> Američané a Britové špehovali organizaci OPEC [VIDEO]

Překlad článku NSA, GCHQ ‚planted agents‘ into World of Warcraft, Second Life to spy on gamers
rt.com/news/nsa-uk-spy-world-warcraft-942/

  • Vložit komentář

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.