Petice za zákaz geneticky modifikovaných organismů

Zveřejněno 26 května 2013 autorem FreePub

Geneticky modifikované organismy (GMO) ohrožují zdraví, životní prostředí a ekonomické blaho celého světa.

Petici můžete podepsat zde:
avaaz.org/en/petition/Ban_Genetically_Modified_Organisms_Worldwide

Čtěte také:
– články na téma GMO na našem webu pod tagem [GMO]
– články na téma Monsanto na našem webu pod tagem [MONSANTO]

GMO nejsou prokázána jako bezpečná a nejsou udržitelná, a to navzdory tvrzení biotechnologického průmyslu. Nezávislý výzkum ukazuje velké zdravotní problémy spojené se spotřebou GMO a souvisejícím chemickým zemědělstvím v podobě chronických onemocnění, reprodukčních selhání, potravinových alergií, autismus, vrozených vad a rakoviny.

Nepodporujeme pokračující výrobu GMO kdekoli ve světě a dlouhodobá bezpečnost GMO nebyla potvrzena přísnými a nezávislými vědeckými studiemi.

Vážíme si zdraví a životního prostředí a chceme zachovat dostupnost bezpečných potravin i v budoucnosti. Cchceme, aby se každý národ připojil k těm, které již genetické modifikace zakázaly a eventuálně pracovat na celosvětovém zákazu geneticky modifikovaných organismů.

PROČ JE TO DŮLEŽITÉ

Geneticky modifikované organismy (GMO) jsou živé organismy, které byly připraveny pomocí genetického inženýrství v laboratořích použitím genové manipulace. Tato věda umožňuje přenést DNA jednoho druhu do druhu jiného, vytváří se tak kombinace zvířat, rostlin, bakterií a virů, které se v přírodě nevyskytují a to ani pomocí křížení.

Tyto techniky vytváří nepředvídatelné genetické změny v DNA buňky, které nikdy nebyly předmětem zkoumání dlouhodobých účinků na člověka a životní prostředí. Navzdory nedostatku důkazů o dlouhodobé bezpečnosti genetického inženýrství jsou GMO ve většině balených potravin a krmivech po celém světě. Děje se to kvůli obrovským korporacím, které se ženou za ziskem a produkují GMO a jsou v kontaktu s vládami po celém světě a nejsou tak povinné prokázat dlouhodobou bezpečnost svých genetických modifikací vzhledem k tvrzení, že jsou GMO „v podstatě rovnocenné“ jako jejich konvenční geneticky nemodifikované protějšky.

Biotechnologický GMO průmysl také zaplatil za pochybné studie, které ukazují GMO v příznivém světle pro zvládnutí námitek vlád a spotřebitelů. Přes tyto neobjektivní tvrzení především chemických korporací vyrábějících geneticky modifikované organismy, nezávislý vědecký výzkum opakovaně prokázal hlavní rizika GMO – způsobují bezpočet negativních environmentálních a zdravotních účinků.

Studie na zvířatech prokázaly, že spotřeba GMO způsobuje obzvláště zničující účinky ve druhé a třetí generaci potomků, které začínáme vidět u dětí po celém světě. Bylo zjištěno, že spotřeba GMO způsobuje rakovinu, imunitní a reprodukční selhání u zvířat a lidí.

GMO také ohrožují existenci konvenčních a ekologických semen při procesů křížového opylování, ohrožují populace motýlů a včel, ohrožují ekonomickou udržitelnost zemědělců bez GMO a nedaří se jim plnit sliby ohledně jejich výnosnosti.

Vzhledem k těmto vážným rizikům mnohé země po celém světě zakázaly GMO úplně, zakázaly dovoz GMO, nebo vyžadují označování potravin s GMO, nebo omezily GMO do doby, než se prokáže dlouhodobá bezpečnost. Potřebujeme, aby se zapojila každá země v tomto úsilí o zákaz GMO a ochránění života pro budoucí generace.

Prosíme – jednejte, podepište petici, aby byly GMO zakázány po celém světě. Buďte součástí největší potravinářské revoluce v historii.

Čtěte také:
– články na téma GMO na našem webu pod tagem [GMO]
– články na téma Monsanto na našem webu pod tagem [MONSANTO]

Překlad článku Ban Genetically Modified Organisms Worldwide