Ve zdravém těle zdravý duch

Zveřejněno 02 května 2013 autorem FreePub

Role pozorovatele je krásná. :o) Lidé jsou odlišní a přesto si velice podobní.

Okouzlení, které přináší moderní doba má mnohé negativní účinky, mimo jiné, i na lidský organismus a psychické zdraví. Vřava okolí zapříčinila neschopnost řídit se selským rozumem a nevnímat hlas svého srdce. Některým stvořením to snad i vyhovuje – libují si v utrpení, nenávisti, lítosti, zlobě – destrukci. Tímto se však ztrácí veškerá úcta k životu samotnému, nemluvě o zdraví. Jednoduše řečeno, lidský tvor je sebevrah. (Jen ten je schopen si zničit svoje přirozené prostředí – matku přírodu.) Uvědomit si pravdu je skutečně těžké, ale reálné. Přirozeností nejen lidských bytostí je zdraví, nikoliv nemoc. Přesto se stále věří různým bludům. Vskutku, manipulátoři vymysleli úžasné prostředky – dálkový ovladač – reklama – ta krásná pomůcka, většinou úplně lživá, která člověka (nenásilně) donutila k takovým ptákovinám, jako poslouchat pokyny (vlády, firem, módy, atp.). Světové systémy jsou jeden obrovský podvod, šílený byznys o lidské nenasytnosti, hamižnosti a soupeření. Co jsme si však vytvořili, to máme. Všechno se děje přesně tak, jak má…ale to není záminkou (nebo výmluvou) k tomu, aby se stal člověk nehybným.

,,Není nic skrytého, co nebude zjeveno, ani nic tajného, co nebude poznáno.“

Zdraví vyžaduje trpělivost a schopnost na sobě pracovat. Vše má svůj řád, včetně těla. Psychické toxiny, nevhodná strava a toxiny, které se usazují během života ve tkáních, mají negativní vliv nejen na lidskou biologickou schránku. Detoxikace je správnou cestou pro bolavá unavená těla i duše (pomocí bylin, detoxikačních preparátů, detoxikačních náplastí, hladovění, meditací, změnou myšlení, apod.). Při detoxikaci těla je nutný dostatečný a pravidelný příjem tekutin. Správně zvolená strava a pozitivní mentální postoje mohou udržet zdravý a vitální život.

Nevhodné potraviny: kravské mléko a z něj jogurty, sýry (tavené a plísňové sýry), bílý cukr, umělá sladidla (např. sacharin, aspartam,…) a výrobky obsahující bílý cukr či umělá sladidla (limonády, zákusky,….).
/Bílý cukr zatěžuje játra, slinivku, imunitu, překyseluje organizmus./

Dále se vyhýbejte průmyslově vyráběnému kvasnému octu, uzeninám (obsahují chemické soli a celou škálu přídavných látek), potravinám obsahujícím glutamáty – E 621, éčkům (konzervanty, umělá barviva, přírodně identická aromata a stabilizátory), margarínům (ztužené rostlinné tuky), geneticky modifikovaným potravinám a nápojům s CO2.

Omezte nadměrné pití černé kávy a džusů z tropického ovoce, ledově chlazené nápoje, živočišné tuky, maso, nekvalitní oleje, vejce z velkochovu, konzervy, potravinářskou pšeničnou mouku a výrobky z ní, smažená jídla.

Tyto rizikové potraviny (mléko – kravské a z něj výrobky, bílý cukr, bílá pšeničná mouka, ztužené pokrmové tuky, nekvalitní oleje, maso, nadbytek soli a tuků) vytvářejí v těle hlen (dochází k překyselení těla, viz. Kurt Tepperwein – Pryč s kyselostí), který je základem pro tvorbu infekčních ložisek.

Zařaďte do jídelníčku:
OBILOVINY: jáhly, pohanka, rýže, oves, žito, ječné kroupy, kukuřice, pšenice špalda a semolina a výrobky z nich (těstoviny, vločky, mouky – ze kterých pečeme).

PEČIVO: žitné, špaldové, z kukuřičné nebo pohankové mouky. Pečivo uchovávejte v chladu, nejlépe v lednici. Při pokojové teplotě, v uzavřeném chlebníku nebo v mikrotenovém sáčku se na něm po cca 36 hod. začínají tvořit plísně.
LUŠTĚNINY: hrách, cizrna, čočka, fazole, sója, sojové maso, tofu, tempeh.

MOŘSKÉ ŘASY: Arame, Wakame, Nori, Kombu, Hiziki. Jsou vhodné do zeleninových polévek nebo s luštěninami, přidávájí se do salátů. Řasy jsou komplexním zdrojem vitamínů, minerálů a stopových prvků- jódu, vápníku, hořčíku, železa….

OVOCE A ZELENINA – nejlépe rostoucí v našem pásmu: zeleninu se snažte zařadit takřka ke každému jídlu. V zimě potřebuje tělo zahřát, proto je vhodnější tepelně upravená zelenina. Syrová zelenina a ovoce organismus ochlazuje. Zelenina dodává tělu vitální látky (stejně jako ovoce) a snižuje překyselení. Syrové kysané zelí nebo stejným způsobem zkvašená míchaná zelenina obsahuje vhodné bakterie pro střeva, enzymy, vitamín C a vlákninu.

SEMÍNKA: slunečnicová, lněná, dýňová, konopná, sezam, ořechy. Arašídy nepříliš často, jsou méně kvalitní a obsahují plísňové toxiny- aflatoxin (karcinogen).

POLÉVKY: zeleninové, luštěninové, připravované s mořskými řasami. Můžeme dochutit MISO pastou, bylinkami. Snižují překyselení, dodávají vitalitu.

NÁPOJE: voda (nejlépe z vodovodního kohoutku – přefiltrovaná, energeticky očištěná), bylinné čaje, obilné kávy, zelené čaje, roiboos, bancha, kulicha, maté. Minerální vody pouze v malém množství a ze skleněné láhve. Tyto vody mají nadbytek minerálních solí.

/Pozor na vodu v PET lahvích, je ozařována, jedná se o ,,mrtvou“ vodu, často obsahuje nebezpečné látky, které se do ní uvolňují při zahřátí či zamražení láhve./

Místo kravského mléka: mléko sojové, kukuřičné, ovesmilk, kokosmilk, rýžové mléko, kozí mléko a výrobky z něj.
K ochucení: mořská sůl, miso pasta, přírodní sojová omáčka (shoyu, tamari), umeocet, jablečný či rýžový ocet, bylinky, bujon (Würzl), koření (zázvor, kurkuma, kardamom,…), med, třtinový cukr, palmový cukr, obilný slad, fruktoza.

Je lepší kupovat potraviny v BIO kvalitě – tyto potraviny jsou pěstovány ekologicky bez použití chemických postřiků a hnojiv. (Nebo aspoň by měly být!!!) Při nákupu čtěte na etiketách složení výrobku (www.emulgatory.cz/seznam-ecek). Máte-li nadváhu nebo hůře trávíte jídlo, zkuste dělenou stravu.

Začátek dne je vhodné začít čistou vodou (nebo vodou s citronem či grepovou tinkturou – odkyseluje tělo). Jako potravinu ke snídani můžete zvolit kaši z ovesných vloček – jáhel – rýže – pohanky, ovoce či zeleninu (ovocný salát se semínky, vločkami, naklíčenými obilovinami, psylliem), žitný nebo špaldový chléb se zeleninou, zelený či černý čaj, bylinkový čaj, meltu, caro, špaldovou kávu.

Večerní jídlo by mělo být lehce stravitelné a podávané nejpozději 3 hodiny před spaním. Tělo má v noci odpočívat a ne trávit jídlo.

Vařit nejlépe s kvalitními oleji. Luštěniny před vařením namočit přes noc, vodu slít a vařit v nové vodě. Na počátku varu je dobré sbírat tvořící se pěnu (může se tvořit i při vaření obilovin nebo polévek), protože obsahuje nežádoucí a organizmus zatěžující látky – zemědělské postřiky, chemické látky. Nejlépe se vaří s láskou a fantazií. J U jídla neřešit problémy, protože tyto informace se dostávají i do jídla. Když se jí, má se dbát na to…aby se jedlo (řádně kousejte, nespěchejte a myslete na jídlo…trávení začíná už v ústech) a nepřejídejte se. Není vhodné u jídla číst, bavit se či sledovat TV.

Ztužené pokrmové tuky (margaríny) jsou pro své složení velice podobné plastům, snižují tzv. buněčné dýchání, usazují se na důležitých tkáních a bývají i příčinou vzniku onkologických onemocnění. Jsou součástí některých polotovarů (hranolky, rybí prsty,…), ve zmrzlině, sušenkách, oplatcích.

V celozrnném pečivu běžně dostupném v hypermarketech a obchodech je obsažena potravinářská pšenice. Nedejte se zmást hnědou barvou (jedná se o barvení potraviny) a semínky na povrchu. Chcete-li zdravé pečivo, tak ze špaldy nebo žita.
Na mikrovlnou troubu nejlépe úplně zapomenout, ničí se přirozená energie potravin a jídlo se pro tělo stává z energetického hlediska bezcennou hmotou. V kuchyni nejsou vhodné ani alobalové (hliníkové) folie, jsou- li v přímém styku s potravinou, hliníkové nádobí, hliníkové příbory, plastové nádobí a plastový servis na uchování horkých pokrmů. Vlivem tepla se uvolňují nebezpečné chemické látky, které ovlivňují hormonální a imunitní systém, toxicky zatěžují orgány (viz. voda v PET lahvích). Totéž platí o plastových varných konvicích.

/Domácnost by měla být zaměřená na ekologické čistící a prací prostředky a prostředky bez fosfátů. Nebudete zatěžovat životní prostředí chemickými látkami, které se dostávají do vodních toků, půdy a zpětně do našich těl./

Zdravotní stav velice podpoří chození do přírody, cvičení, sport, otužování, relaxace, meditace, modlitby. Nepřepínat se a myslet pozitivně. Snažit se maximálně eliminovat stres. V TV sledovat pořady pozitivní, nestresující, bez násilí (nejlépe nesledovat vůbec). Mysl reaguje na stresující situace v televizi stejně, jako na stres skutečný a v podvědomí se tvoří negativní programy a emoce. Stresovaná tkáň se těžko zbavuje toxinů, aktivují se infekční ložiska v orgánech a je celkově zatížený a blokovaný imunitní systém.

Jednejte čestně a poctivě, s láskou a úctou ke všemu živému.

Odkazy, které by se mohly hodit:

Dobré, chutné a ,,zdravé“ recepty: na WWW.VARIMEZDRAVE.CZ
Kvalita potravin: www.kvalitapotravin.webnode.cz
Vitariánství: www.vitarian.cz
Bezlepková dieta: www.bezlepkovadieta.cz
Rexlexní terapie: www.reflex.friva.net/zony.php
Byliny: www.vegetalismus.cz
Joalis: www.joalis.cz
Akuna: www.akuna.cz

Lucie Halászová

Komentáře
  • Vložit komentář

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • stany224 14.1.2015 at 10.34

    Dobrý!! až na chleba (pečením se prý zničí co je ve chlebě živýho , v mouce tedy živé, at už celozrný, nebo ne..Vaření zeleniny, ze živý zeleniny je mrtvá zelenina a rýže prý má moc škrobů..(???).