Způsobuje marihuana rakovinu? Vědci tvrdí, že marihuana proti rakovině bojuje

Zveřejněno 08 března 2013 autorem FreePub

Cenzurující vláda vede válku proti marihuaně a to může být celkem nemístné.

Způsobuje marihuana rakovinu? Cenzurující vláda vede válku proti marihuaně a to může být celkem nemístné. Dr. Sean McAllister z Pacific Medical Center v San Franciscu strávil roky zkoumáním cannabidiolucannabinoidu z marihuany. „Cannabidiol nabízí naději netoxické léčby, která by mohla léčit agresivní formy rakoviny bez bolestivých vedlejších účinků chemoterapie,“ říká.

Možná si ještě vzpomínáte na Cashe Hyda, tříletého chlapce z Montany, u kterého byla diagnostikována rakovina mozku, ale který ji porazil s pomocí svého otce Mika a marihuanového oleje. Hydův případ není jediný, který odhaluje pozitivní vztah mezi marihuanou a rakovinou.

Marihuana způsobuje rakovinu? THC jako léčba
V roce 1998 Cristina Sanchez z Complutense University v Madridu hlásila v časopise European biochemistry journal, že THC – známá psychoaktivní složka marihuany – indukuje apoptózu (buněčnou smrt) gliomových buněk C6, které jsou typem rakoviny mozku.

Vedoucí autor další studie na Harvard University jménem Anju Preet říká, že THC může mít potenciální léčebnou úlohu. Svá zjištění představil v roce 2007 Americké asociaci pro výzkum rakoviny v Los Angeles – ukázal, že THC má přímý protinádorový účinek.

První studie s THC
První klinická studie protinádorových účinků THC na člověka byla provedena Manuelem Guzmanem a jeho týmem španělských vědců. Guzman podával THC devíti pacientům, kteří nereagovali na tradiční léčby rakoviny mozku. Jak bylo publikováno v roce 2006 v British Journal of Pharmacology, proliferace nádorových buněk se snížila v reakci na podání THC prostřednictvím katétru – což ukazuje zdravotní přínos marihuany.

THC a plíce
Další studie z Harvardu hlásí, že THC snižuje progres rakoviny plic. Navíc na rozdíl od chemoterapie, která ničí všechny buňky – ty rakovinné i ty zdravé – THC ničí konkrétní nádorové buňky bez poškození těch zdravých.

V jiné studii publikované v Journal of American Medical Association, která trvala mezi roky 1985 a 2000, více než 5 tisíc mužů a žen kouřilo kolem jednoho jointa denně po dobu sedmi let. Spoluautor studie Stefan Kertesz zjistil, že subjekty měly spíše než poškozené plíce zvýšený plicní průtok vzduchu. Opravdu překvapivá zjištění.

Cannabidiol a rakovina prsu
S podporou National Institute of Health Dr. Sean McAllister provedl studii a zjistil, že cannabidiol inhibuje proliferaci, metastáze a růst nádorových buněk rakoviny prsu.

McAllisterův výzkum genu ID-1 – bílkoviny aktivní během embryonálního vývoje, ale u dospělých jedinců neaktivní. V případě rakoviny prsu je tento gen aktivní, což způsobuje metastáze maligních buněk. V časopise Molecular Cancer Therapeutics McAllister napsal, že cannabidiol vypíná expresi tohoto genu.

McAllister zjistil, že cannabidiol může dokonce pracovat po boku standardní chemoterapie synergicky s léčivy. To znamená, že nemusí být podávány nejvyšší toxické dávky.

Navzdory obvinění, že kouření marihuany může narušit imunitní systém, ze spousty výzkumu vyplývá, že rostlina může nabídnout více než jen zhulení se. Nepochybně se pracuje na dalších studiích.

V tomto výzkumu Manuel Guzman z Madridu zjistil, že cannabinoidy podstatně inhibují růst nádorů u různých laboratorních zvířat. Ve studii se také zjistilo, že ani jedno z těchto testovaných zvířat nemělo jakékoliv nežádoucí účinky pozorované u mnoha podobných druhů chemoterapie.

Takže – marihuana způsobuje rakovinu, nebo proti ní bojuje?

Překlad článku Does Marijuana Cause Cancer? Research Says Marijuana Fights Cancer