V Británii byla sklizena geneticky modifikovaná lnička

Zveřejněno 09 září 2014 autorem FreePub

Rostlina lnička byla geneticky modifikována, aby produkovala semena bohatá na omega-3 nenasycené mastné kyseliny.

Zemědělská výzkumná instituce Rothamsted Research provedla terénní testování první lničky, která byla geneticky modifikována pro zlepšení vlastností, které souvisí se zdravím.

Webové stránky Farmers Weekly informovaly, že tato rostlina byla geneticky modifikována tak, že do ní byly vloženy geny z řas.[1]

Vedoucí projektu Johnathan Napier a jeho tým vědců sklidili úrodu ručně experimentálního pole o velikosti 8 x 8 metrů v Harpendenu v okrese Hertfordshire.

Výsledky studie budou zveřejněny letos po peer review ve vědeckém časopise.

Rothamsted Research na svých webových stránkách uvádí, že konzumace omega-3 nenasycených mastných kyselin prostřednictvím konzumace ryb, například lososa a makrely, byla spojena se zvýšeným kardiovaskulárním zdravím a kognitivním vývojem. Hlavním potravinovým zdrojem těchto mastných kyselin jsou volně žijící mořské ryby nebo ryby z chovu ryb. Ryby, stejně jako lidé, nevytvářejí tyto oleje, ale spíše se hromadí díky pojídání jiných mořských živočichů, například řas nebo prostřednictvím rybí moučky a rybího oleje u ryb chovaných.[2]

Výzkumná instituce ohledně zdraví prospěšných omega-3 nenasycených mastných kyselin argumentuje zprávou Organizace pro výživu a zemědělství (FAO).[3]

Čína zastavila produkci GMO

Čínské ministerstvo zemědělství překvapivě přehodnotilo svoje rozhodnutí ohledně GMO programu.

Program zahrnoval pěstování geneticky modifikované rýže a kukuřice. Ministerstvo se rozhodlo v programu nepokračovat. Někteří ekologové říkají, že v tomto rozhodnutí hrály klíčovou roli obavy veřejnosti.

17. srpna, kdy program potřeboval nové schválení, se ministerstvo zemědělství rozhodlo povolení neprodloužit. Prvotní povolení udělil odbor pro bezpečnost biotechnologií ministerstva zemědělství v roce 2009. Povolení se týkalo geneticky modifikované rýže a kukuřice.

Vědci z Huazhong Agricultural University doufali, že by geneticky modifikované kmeny mohly snížit používání pesticidů, a to až o 80% a zároveň zvýšit výnosy plodin až o 8%, řekl pro Reuters v roce 2009 Huang Jikun, vedoucí vědec čínské akademie věd.[4] Prodávat geneticky modifikovanou rýži na volném trhu je v Číně zakázáno.

Zdroje