Rubriky | Evropa

Tags | ,

Pokus o rušení ruských satelitů pocházel ze západní Ukrajiny

Zveřejněno 15 března 2014 autorem FreePub

Pokus o radio-elektronický útok na satelity ruské televize pocházel z Ukrajiny.

Útok zaznamenalo ministerstvo komunikací, přišel poté, co Ukrajina zablokovala ruské televizní kanály, tento krok kritizovala Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE).

Ministerstvo uvádí, že „lidé, kteří dělají taková rozhodnutí“ k útoku na ruské satelity „by měli přemýšlet o důsledcích,uvedla agentura RIA Novosti. Ministerstvo nesdělilo žádné podrobnosti o útoku.

Začátkem tohoto týdne OBSE kritizovala zablokování ruských televizních kanálů ze strany Kyjeva.

Zákaz televizních programů bez právního základu je forma cenzury, národní bezpečnostní problémy by neměly být řešeny na úkor svobody médií,“ řekla zástupkyně OBSE pro svobodu médií Dunja Mijatovic.

Více než polovina obyvatel Ukrajiny mluví rusky pravidelně a jedna třetina tvrdí, že je to jejich rodný jazyk. Na Krymu více než 90 procent obyvatel používá denně ruštinu.

Ve čtvrtek řada ruských webových stránek státních televizních kanálů zažila velký kybernetický útok částečně pocházející z Ukrajiny.

Ruský web Channel One byl dočasně nedostupný z důvodu DDoS útoku. Mezitím Russia-24 TV také uvedla, že zažila „masivní útok po síti.

Překlad článku Attempt to jam Russian satellites carried out from Western Ukraine
rt.com/news/ukraine-attacks-television-satellites-990/

Komentáře
  • Vložit komentář

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • Vít Luštinec 15.3.2014 at 11.56

    Překvapuje mě, jak si někdo, kdo si hraje na kritický server naprosto servilně přebírá zprávy agentury a televize Vladimíra Putina, bývalého zpravodajce KGB.

    • FreePub 15.3.2014 at 17.13

      Nevíme, kde jste přišel na to, že ty zprávy přebíráme servilně. Zprávy ověřujeme v rámci možností. Například zde v článku o této informaci RIA Novosti skutečně informovala + tvrzení OBSE je přímo ozdrojované na primární zdroj.

      • Vít Luštinec 15.3.2014 at 21.38

        U této konkrétní zprávy jsem měl na mysli – Proč neinformujete i o tom, že zablokování ruských kanálů přišlo až jako odpověď na zablokování vysílání ukrajinských televizí na Krymu – http://calvertjournal.com/news/show/2157/ukrainian-tv-providers-to-stop-broadcasting-five-russian-channels

        „útok na satelity ruské televize pocházel z Ukrajiny“ – Odkud máte informaci, že útok pochází z Ukrajiny? To je přeci velmi těžké ověřit. Něco jiného je zablokovat vysílání (jak píše OSCE) a něco jiného je podniknout útok.

        Proč nepřipomínáte také ruské kybernetické útoky (takhle to působí jako jednostranné útoky ze strany Ukrajiny) – http://www.ta3.com/clanok/1036090/ukrajinu-postihol-kyberneticky-utok.html

        • agata 16.3.2014 at 6.46

          Já být vámi, tak se okamžitě spojím s Kocábem a Bursíkem, budete si zcela jistě rozumnět.

          • Vít Luštinec 16.3.2014 at 7.58

            Jak to souvisí s tím co jsem napsal?

        • FreePub 16.3.2014 at 12.04

          Nestíháme informovat o všem. Na konci článků je napsaný zdroj překladu. V článku se píše, že to, že útok šel údajně z Ukrajiny zaznamenalo ministerstvo komunikací, pak je tam zmínka o tom, že agentura RIA Novosti je původcem této zprávy. Později jsme přidali i odkaz přímo na tu zprávu na webu RIA Novosti.

        • FreePub 16.3.2014 at 12.09

          A díky moc za ty tipy na články, vložili jsme je do článku.