Pražský dopravní podnik předražil informace, o které požádali občané

Zveřejněno 31 srpna 2014 autorem FreePub

Občané z organizace Kverulant.org požádali podnik dle zákona o svobodném přístupu k informacím o tyto informace:

1. Jaké kancelářské a provozní budovy (například depa) jsou v majetku povinného či užívané povinným?

2. Jaká je celková plocha, kterou užívá povinný u jednotlivých, výše uvedených budov?

3. Kolik zaměstnanců povinného v jednotlivých, výše uvedených budovách pracuje?

4. Jaké byly celkové náklady povinného za úklid u jednotlivých, výše uvedených budov v roce 2011, 2012 a v roce 2013.

5. Jaké firmy zajišťovaly pro povinného úklid u jednotlivých, výše uvedených budov v roce 2011, 2012 a v roce 2013. Předložte kopie příslušné smlouvy či smluv.

6. Jak byly firmy zajišťující pro povinného úklid u jednotlivých, výše uvedených budov v roce 2011, 2012 a v roce 2013, vybrány. Předložte kopie rozhodnutí o vítězi příslušného výběrových řízení.

7. Jaké byly celkové náklady povinného za ostrahu u jednotlivých, výše uvedených budov v roce 2011, 2012 a v roce 2013.

8. Jaké firmy zajišťovaly pro povinného ostrahu u jednotlivých, výše uvedených budov v roce 2011, 2012 a v roce 2013. Předložte kopie příslušné smlouvy či smluv.

9. Jak byly firmy zajišťující pro povinného ostrahu u jednotlivých, výše uvedených budov v roce 2011, 2012 a v roce 2013, vybrány. Předložte kopie rozhodnutí o vítězi příslušného výběrových řízení.

Dopravní podnik tyto informace zpracoval a podle zákona musel předem upozornit na to, kolik si za zjištění těchto informací naúčtoval.[1]

Celková cena za zjištění těchto informací je 23.000,- Kč. Přičemž magistrát tuto částku vypočítal následujícím způsobem:

Za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací (požadované informace se týkaly velkého časového období, bylo třeba provést vyhledávání v mnoha spisech, včetně archivovaných písemností, požadované informace zasahovaly do působnosti mnoha úseků DPP:- odboru technické správy budov, personálního úseku, bezpečnostního úseku, odboru veřejné zakázky a poptávkového řízení. Vyhledávání prováděl v odboru technické správy budov po dobu 80 hodin 1 zaměstnanec , v úseku personálním 4 hodiny 1 zaměstnanec, v úseku bezpečnostním 4 hodiny 1 zaměstnanec, v odboru veřejné zakázky po dobu 4 hodiny jeden zaměstnanec, podle sazebníku je náhrada za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací stanovena částkou 250 Kč / hodin celkem tedy 23 000,-.Kč

To znamená, že na zjištění těchto informací bylo zapotřebí 92 hodin = 3,8 dní v kuse. Otázkou zůstává, proč 3 zaměstnanci stihli získat informace z jejich úseku za 4 hodin a jeden zaměstnanec z odboru správy budov potřeboval 80 hodin (tj. 3,3 dní nepřetržité práce). Nepřiměřený se zdá být i hodinový tarif 250,- Kč/hodinu. Dá se tedy tvrdit, že zjištění žádaných informací je předražené.

Členové neziskové organizace Kverulant.org oznámili, že na pražský dopravní podnik podají žalobu za neoprávněné obohacení.

Informace převážně převzaty z
www.facebook.com/Kverulant.org/photos/a.132892513443580.23982.124212050978293/716497215083104

Zdroje
[1]: Zákon 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím – § 17 – Hrazení nákladů

Foto: Sídlo Dopravního podniku v Sokolovské ulici ve Vysočanech.

  • Vložit komentář

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.