Rubriky | Evropa

Tags |

Ukrajinští radikálové dají odměnu 10 000 dolarů za chycení novináře

Zveřejněno 06 května 2014 autorem FreePub

Radikálové vypsali odměnu za hlavu britského novináře Grahama Phillipsa, který pracuje pro stanici RT.com.

Také kameraman pracující pro RT v Oděse byl informován o tom, že je na radaru radikálů.

Obdržel jsem výhrůžky – odměny za mou hlavu, aby mě unesli, a že odměna byla nabídnuta z [města] Dněpropetrovsk, jak jsem pochopil, je napojena na Pravý sektor,“ potvrdil Graham Phillips, zatímco se hlásil živě z města Slovjansk.

Pravý sektor údajně nabídl 10 000 dolarů za chycení „ruského špiona.

Ultranacionalisté mají také ve svém hledáčku kameramana pracujícího pro RT v Oděse, Margarita Simonyan, vedoucí editorka RT, to potvrdila ve svém prohlášení.


Pokud video nefunguje, je ke stažení zde

Našemu kameramanovi v Oděse volala Ukrajinská bezpečnostní služba (SB U). Řekli mu, že je nyní na radaru Pravého sektoru. SBU řekla, že Pravý sektor má nyní všechny jeho telefonní čísla a adresy. Jdou po něm kvůli jeho názorům proti Majdanu, kterými se nikdy netajil,“ zveřejnila Simonyan na svém Twitteru.

Její prohlášení přišlo poté, co korespondentka kanálu RT Irina Galushko uvedla na svém Twitteru, že kameramanovi bylo vyhrožováno.

4. května uvedla na svém Twitteru:

Zahraniční novináři pracující na Ukrajině byly předmětem rozvíjejícího se honu na čarodějnice – konaly se na ně útoky a byli zastrašováni.

V jednom z posledních incidentů byli novináři Lifenews Julia Shustraya a Michail Pudovkina uneseni ozbrojenými členy Ukrajinské bezpečnostní služby poté, co natáčeli rozhovor s jedním z vůdců hnutí pro federalizaci Ukrajiny. Byli zadrženi a později deportováni do Ruska.

21. dubna byl novinář Simon Ostrovsky pracující pro newyorské Vice News zadržen sebeobrannými silami ve Slovjansku. Tři dny byl držen v zajetí vyslýchán, poté byl propuštěn.

Několik dní poté 24. dubna SBU uvedla, že Rus a Bělorus, oba zaměstnanci kanálu Russian NTV, byli zadrženi ve městě Peršotravensk v regionu Dněpropetrovsk.

Dne 26. hlavy velkých ruských televizních společností, včetně RT, vyzvaly organizace na ochranu lidských práv, aby „hájily profesní práva novinářů pracujících na Ukrajině.

Ukrajinské regiony Doněck, Lugansk, Charkov, Dněpropetrovsk a další jsou svědky bezohledného potlačování občanských svobod. Novináři v ohrožení života, pokud budou i nadále podávat zprávy z Ukrajiny,“ píše se v dopise podepsaném hlavami ruských médií VGTRK, NTV, REN TV, Channel 5, RT atd.

Nové ukrajinské orgány opakovaně provedly nelegální akce s cílem blokovat naše zaměstnance novináře pokrývající krizi na Ukrajině a porušovali jejich lidskou důstojnost,“ uvádí se v dopise.

Překlad článku $10,000 a head: Radicals put a bounty on UK journalist in Ukraine
rt.com/news/156892-ukraine-radicals-bounty-journalist/

  • Vložit komentář

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.